"Tu esti iubirea mea, imi deschid inima in fata ta."

marți, 30 octombrie 2012

Suplimentele care lupta impotriva stresului



Termenele limita, evenimentele festive, problemele financiare sau amoroase isi pun amprenta asupra starii noastre de bine. Stresul este din ce in ce mai prezent in vietile noastre. Chiar daca suntem tentati sa spunem ca anumiti factori sunt mai stresanti decat altii, organismul percepe stresul in mod egal.

Atunci cand suntem stresati, nivelul de cortizol creste, neurotransmitatorii functioneaza haotic, organismul nu mai asimileaza nutrientii de care are nevoie, iar hormonii o iau razna.

Modul in care facem fata stresului este extrem de important in mentinerea starii de bine si prevenirea bolilor. Suplimentele alimentare reprezinta o metoda accesibila tuturor de a controla stresul.

Iata care sunt cele mai bune suplimente pentru stres:

Magneziu. Acest supliment multifunctional ajuta organismul sa se relaxeze in timp ce reduce anxietatea. Doza recomandata zilnic de magneziu este de 200 mg, sub forma glicinata sau chelata. Acest supliment se ia cu o ora inainte de culcare.

Melatonina. Pentru persoanele care au constant probleme cu somnul, din cauza stresului, suplimentele cu melatonina sunt cele mai potrivite. Luate cu o ora inainte de culcare, suplimentele cu melatonina ajuta la relaxarea organismului si la un somn profund si odihnitor. Doza recomandata este de 1 mg. Pentru persoanele cu probleme grave de somn, melatonina poate fi luata in combinatie cu magneziul.

Valeriana. Spre deosebire de melatonina si magneziu, valeriana ajuta la mentinerea somnului. Doza recomandata este de 400 mg.

Vitamina B6. Somnul prost nu este singurul simptom al stresului. Numeroase persoane se plang de dureri de cap chinuitoare. Suplimentele pe baza de vitamina B6 sunt unele dintre cele mai eficiente in combaterea lor. Doza recomandata este de 25 mg pe zi.

Vitamina B2. Alaturi de vitamina B6, si vitamina B2 este extrem de eficienta in prevenirea si tratarea durerilor de cap. Doza recomandata este de 25 mg.

Omega 3. Stresul este o cauza majora atat a durerilor de cap, cat si a durerilor de spate, gat, umeri sau muschi. Relaxarea muschilor este un factor cheie in prevenirea durerilor si instalarea unei stari de bine. Acizii grasi omega 3 au puternice proprietati antiinflamatorii, ajuta la relaxarea muschilor si la lubrifierea incheieturilor, ceea ce reduce durerile. Doza recomandata este de 2-3 grame pe zi.

Theanina. Stresul agraveaza starea noastra proasta si duce la izbucniri de furie si anxietate. Theanina, care se gaseste in mod natural in ceaiul negru sau verde, relaxeaza mintea. Doza zilnica recomandata este de 200 mg.

Ginseng. In foarte multe cazuri, stresul duce la oboseala accentuata. Suplimentele pe baza de ginseng reduc productia de hormoni ai stresului si intaresc organismul. De asemenea, ginsengul mareste nivelul de energie si ajuta organismul sa se adapteze mai bine la conditiile stresante. Doza zilnica recomandata este de 500 mg.

Sursa: sanatate.acasa.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu